یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های از مرکزرسانه و فضای مجازی در حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با تشکر از زحمات مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و همکاران این مرکز، گفت: إن شاءالله با تعهد، احساس مسئولیت و تقویت سواد رسانه‌ای در بدنه حوزه علمیه و پیگیری و تلاش، بتوانید این مسئولیت حساس را به انجام برسانید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در جریان بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به پیشینه رسانه در حوزه گفت: رسانه در حوزه علمیه در گذشته منحصر در منبر بود که البته با توجه به سطح اطلاعات و فضای فرهنگی آن در مجموع مؤثر و کارآمد بود.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ سال قبل با تأسیس مجله «مکتب اسلام» و سپس «مکتب تشیع» توسط فضلا و نویسندگان آن دوره که برخی از آنان از بزرگان و مراجع امروز حوزه هستند، مجلات و رسانه‌های مکتوب هم به رسانه و تبلیغات شفاهی پیوست.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار افزود: رسانه‌های مکتوب تا حدودی تنوع پیدا کردند و مجلاتی مانند «مجله نسل جوان» نیز پا به عرصه گذاشتند که البته این حرکت کند و آرام بود.

ببینید:

تصاویر بازدید مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌ از مرکز رسانه و فضای مجازی

وی ابراز داشت: همزمان با پیدایش انقلاب اسلامی وسائل ارتباط جمعی و مجلات و روزنامه‌ها، گسترش یافتند و مجلات و روزنامه‌های متنوعی به بازار آمد؛ اما آنچه در سال‌های اخیر با پیدایش اینترنت و رسانه‌های دیجیتال اتفاق افتاد، به کلی وضعیت را تغییر داد و موضوع اطلاع رسانی و رسانه را با جهش‌های پیاپی مواجه ساخت.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت تقویت فعالیت‌های تبلیغی در عرصه‌های نوین با در نظر گرفتن دو مؤلفه اتقان و جذابیت، ادامه داد: طبعاً مرکز رسانه و فضای مجازی و کار شما عزیزان اهمیت و حساسیت بالایی دارد. معرفی حوزه علمیه، دفاع و مقابله با حملات و هجمه‌های مخالفین و رصد آینده و مسائل پیش روی حوزه از جمله وظایفی است که برعهده این مرکز قرار دارد.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات حجت السلام و المسلمین رستمی، مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و همکاران این مرکز، ابراز امیدواری کرد: إن شاءالله با تعهد، احساس مسئولیت و تقویت سواد رسانه‌ای در بدنه حوزه علمیه و پیگیری و تلاش، بتوانید این مسئولیت حساس را به انجام برسانید.

شایان ذکر است، در جریان بازدید از بخش‌های مختلف مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، گزارش هایی از اقدامات، برنامه‌ها، ظرفیت‌ها، نیازها و آسیب‌های موجود در این عرصه ارائه شد.

فیلم بازدید مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌ از مرکز رسانه و فضای مجازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha